• 3 gode råd til at booste din organiske trafik

    0 kommentarer

    Når man har en hjemmeside, er det meget vigtigt, at man har meget organisk trafik, og derfor kan det være en fordel, at man som virksomhed investerer i dette, hvilket kan gøres på de 3 følgende måder:

    Advertorials kan give en forbedret trafik

    Advertorials er små reklameskilte og -bannere, man kan betale sig fra at få op på forskellige medier. Det kunne eksempelvis være advertorials fra Ekstra Bladet, hvor man betaler mediet for, at de lægger en reklame fra virksomheden på deres site. Det kan eksempelvis være en fordel, da der er mange læsere på eksempelvis Ekstra Bladet, hvorfor der også vil være mange, der ser de reklamer, man betaler for at få op. De penge, man måtte bruge på adveritorials, skal ses som en investering, da der også vil være mange, der kan blive fanget af reklamen og klikke på linket, hvormed den organiske trafik øges.

    SEO-optimering giver gode resultater

    Når man søger på Google, vil søgemaskinen til enhver tid gøre sit ypperste for at vise det mest relevante resultater øverst. Ligger man ikke øverst på de søgeord, man som firma gerne vil findes på, vil det medføre, at Google vil sætte andre virksomheder og dermed konkurrenter højere. Derfor er SEO-optimering vigtigt for din virksomhed, da du gennem SEO-optimeringen kan komme højere op i Google på de ønskede søgeord og derigennem få flere besøgende.

    Der er flere forskellige elementer i SEO, og det er eksempelvis gældende for linkbuilding. Det handler om, at man får lagt sine links ind på andre hjemmesider, da Google vil se dette som en slags anbefaling, hvormed man med bedre og stærke links kan komme højere op i Google. Det vil på sigt være med til at booste den organiske trafik, da man generelt får mere trafik, jo højere man bliver placeret i Google.

    Sociale medier kan også være et godt boost

    De sociale medier er steget meget på tværs af årgange de seneste år, hvorfor det også kan være en fordel at benytte de sociale medier for at få mere trafik på sin hjemmeside. Her kan man eksempelvis lave forskellige konkurrencer, hvor det gælder om at like, dele, ”tagge” eller lignende i et opslag. Hvis der eksempelvis er gode præmier, sjove videoer eller lignende, kan budskabet hurtigere sprede sig. Det udløser hos mange en nysgerrighed, hvorfor de ønsker at se mere, og man kan med fordel også placere et link i det givne opslag. Gør man det, vil der måske være mange, der klikker på linket, hvilket er med til at øge den organiske trafik.