Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/useweb.dk/public_html/wp-content/plugins/essential-grid/includes/item-skin.class.php on line 1142
3 tips til at gøre din virksomhed mere synlig online - Use Web
  • 3 tips til at gøre din virksomhed mere synlig online

    0 kommentarer

    Hvis du har din egen virksomhed, er det vigtigt, at du overvejer, hvordan du kan gøre den mere synlig, så du kan få nogle kunder i butikken. Her er særligt den online verden et godt sted at starte, fordi der her findes et hav af potentielle kunder. Der findes mange forskellige online markedsføringsteknikker, som kan hjælpe med at gøre for eksempel en hjemmeside mere synlig for online forbrugere. Det er en rigtig god løsning, hvis du vil skabe positiv reklame og opmærksomhed omkring din virksomhed.

    Det behøver ikke være svært at indføre online markedsføring selv, men du kan også få hjælp fra et digital marketing bureau, som specialiserer sig inden for området. Det er dog en løsning, hvor der følger omkostninger med, så hvis du vil uden om dem, kan du med fordel undersøge, hvad du selv kan gøre. Her er der 3 tips til ting, du kan gøre for, at din virksomhed bliver mere synlig online.

    1.     Vær med på de sociale medier

    Selv hvis du allerede har en hjemmeside til din virksomhed, er det en stor fordel, at lave profiler for den på sociale medier. Det er her, hvor du finder størstedelen af online forbrugere, og med din egen tilstedeværelse på de populære medier bliver det lettere at opsøge dem direkte, frem for at de skal finde din hjemmeside helt selv. Desuden er det en rigtig god kommunikationsvej til dine kunder. En af de ting, som kunder vægter højst ved en virksomhed, er troværdighed. Ved at skabe en profil, hvor dine kunder kan komme i kontakt med dig, og du let kan svare dem tilbage, skaber du større troværdighed, fordi du ikke er bange for at kommunikere med dem, hvad end det er positivt eller negativt.

    2.     Fokus på SEO

    SEO (Search Engine Optimization) er en gratis online markedsføringsteknik, som bruges til at få dine sider højere op i søgefeltet på søgemaskiner som for eksempel Google. Det indebærer en del forskellige strategier, og det forventes ikke at du bliver et geni inden for området på få dage. Der er dog en del tiltag inden for SEO, som du selv kan indføre. Det kan blandt andet være at undersøge, hvilke søgeord der er mest populære og indføre dem i din hjemmesidetekst.

    3.     Betal for reklamer

    Selvom du kan nå langt med SEO, som kan være helt gratis, kan det være nødvendigt med online annoncer og reklamer. Her kan du for eksempel bruge Google Ads, hvor du kan betale for at din hjemmeside ligger i toppen af søgefeltet, når der søges på bestemte søgeord. Det kan gøre en meget stor forskel på, hvor mange besøgende, du får på siden. Det er ikke kun på Google, hvor det er en god idé med annoncer. De er også begyndt at fylde rigtig meget på de sociale medier. En af de helt store fordele ved at reklamerer på sociale medier er, at du kan tilpasse dine reklamer til bestemte segmentgrupper. På den måde kan du ramme netop den kundegruppe, du søger.