• Få bedre søgemaskine hits online – og få flere kunder deraf

    0 kommentarer

    I det online marked gælder det, ligesom i den fysiske verden, at skille sig ud og eksistere i kundernes øjenhøjde. Online farer kundernes øjne ofte over Googles søgemaskine, hvor de finder, hvad end de har brug for. Med en hurtig søgning kan de tilfredsstille alle de forbrugerlyster, de nu måtte have. Her skal du træde ind og optimerer din SEO – search engine optimization. Med andre ord: Du skal sørge for, du optræder højt oppe og hyppigt i Googles søgningsvisninger. Hvis du ligger på de gode pladser, kommer der langt flere mulige kunder til din hjemmeside. Langt, langt de færreste går videre til side 7 af Googles søgningsvisninger – at ligge der er næsten ligesom at være usynlig. Men hvis du kommer frem på første side, er der muligheder for en stor kundetilstrømning.

    Hvordan forbedrer du SEO?

    Det er muligt selv at have indflydelse, hvor på Googles side, du popper op. Her er nogle eksempler på, hvad der kan hjælpe dig med at kravle op af Googles stige:

            Først og fremmest kan du skaffe hjælp udefra af professionelle webbureauer, der specialiserer sig i blandt andet at forbedre din SEO. De har alle de nødvendige værktøjer og den nødvendige viden til at skyde dig helt til tops. Hvis du vil helt i toppen af søgeresultaterne, så kontakt et SEO-bureau.

            Hav en fængende overskrift. Ligesom med nyhedsartikler, så læser folk kun overskriften. De tjekker hurtigt om den er interessant eller brugbar. Hvis ikke den er det, går de ikke ind og læser den i dybden.

            Sørg for at de første par linjer af den givne tekst også er brugbar for kunden. Det er ofte dem, der bliver vist, når søgeresultaterne vises.

            Brug en masse nøgleord, der er relevant for din tekst/produkt. Brug ord kunden er ude efter.