Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/useweb.dk/public_html/wp-content/plugins/essential-grid/includes/item-skin.class.php on line 1142
Markedsføring: Sæt fokus på lokalsamfundet - Use Web
  • Markedsføring: Sæt fokus på lokalsamfundet

    0 kommentarer

    I en verden, hvor store geografiske afstande er reduceret til kun at være et enkelt klik væk, og hvor det er muligt at købe masseproducerede varer fra hele verdenen, er det særligt vigtigt at holde fokus på virksomhederne i lokalsamfundene.

    Lad os tegne et eksempel. Du er en mindre virksomhed beliggende nær Horsens. Hvordan skal du som virksomhedsejer i et mindre lokalsamfund kunne konkurrere med store virksomhedsmastodonter i Amerika og Kina, og hvordan sikrer du dig, at din virksomhed ikke bliver væk i den enorme mængde af information og reklamer, der findes online?

     

    Tips til lokal onlinemarkedsføring

    Det er væsentligt at fremhæve din virksomheds lokation og placering i forhold til lokal markedsføring for at tiltrække de potentielle kunder, der befinder sig i lokalområdet. Hvis vi fortsætter med eksemplet med en mindre lokal virksomhed i Horsens, kan det være at tage kontakt og indgå samarbejder med de lokale nyhedsmedier. Dernæst er det væsentligt som virksomhedsejer at være opmærksom på søgemaskineoptimering – det såkaldte SEO. Dette indebærer kort fortalt et fokus på, at tekster skal udfærdiges med det formål at generere trafik til din hjemmeside og derigennem forbedre din virksomheds placering i de online søgemaskiner.

     

    De lokale virksomheders styrke

    Noget af det, som de mindre lokale virksomheder vinder på, er deres originalitet og troværdighed. Det er elementer, som gerne må bringes i spil, når du promoverer dig. Brug gerne lokale vendinger og inddrag lokalt indhold. Det er en måde, hvorpå du kan adskille dig fra de store virksomhedskæder.