• Online markedsføring på Black Friday øger omsætningen

    0 kommentarer

    Black Fridays popularitet i Danmark har været stigende igennem de sidste par år, og det er i høj grad en tendens, der ser ud til at fortsætte. Danskerne valfarter til butikkerne i hobetal for at sikre sig de bedste tilbud og de største besparelser, og for butiksejere er dagen som oftest ganske indbringende. Hvis du er sælgende på Black Friday, kan du øge omsætningen yderligere med en fornuftig online markedsføring. Det kan du læse mere om i det følgende, og du kan også med fordel besøge blackfridaydanmark.dk for at få et overblik over markedet samt en smule kundeindsigt.

     

    Vigtigheden af online markedsføring

    I vor tids teknologiske tidsalder må man efterhånden sande, at internettet er en fast bestanddel af vores samfund og hverdag. Anderledes forholder det sig ikke, når Black Friday løber af stablen – i år den 23. november. Her bugner adskillige webshops med gode tilbud på alt fra senge og værktøj til tøj og elektronik, og samtidig annoncerer de fysiske butikker i stigende grad via hjemmesider og sociale medier. Det er her, at mange af forbrugerne både tjekker annoncer ud og handler, hvorfor vigtigheden af online markedsføring i forbindelse med Black Friday ikke kan undervurderes. Derfor er det for butiksejere en god idé at overveje en bestemt markedsføringsstrategi i forbindelse med E-handel på Black Friday.

     

    Hensigtsmæssige overvejelser

    Kunderne venter med længsel på Black Friday, og derfor bør du være på forkant i de fortløbende uger og starte annonceringen i god tid. Du skal forsøge at udnytte hypen og lade verden vide, at du er med på bølgen. Du kan bl.a. udsende såkaldte e-mail permissions, hvor du tilbyder kunderne førsteret til nogle af de gode tilbud. Sørg gerne for at både web- og mobilside er klar til den ekstra belastning, således at kunderne bliver hængende på sitet. Du kan også overveje de eventuelle fordele ved assistance fra en professionel, som kan bistå dig i mere kringlede og tekniske aspekter omkring udnyttelse af data, SEO-optimering osv.