Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/useweb.dk/public_html/wp-content/plugins/essential-grid/includes/item-skin.class.php on line 1142
Online spiluniverser markedsfører sig online - Use Web
  • Online spiluniverser markedsfører sig online

    0 kommentarer

    Markedsføring er i konstant udvikling, og det er en disciplin, der hvert år kræver mange resurser fra virksomheder og bureauer, fordi man finder forbrugeren, der kan have interesse i virksomhedens produkt. Engang var det i trykte aviser, så var det i radioen, og derefter blev det tv-spots, men nu er det noget helt andet. Det nye medie er online, hvor der findes en lang række discipliner, som kan hjælpe virksomheder til at få eksponering. Nogle af de mest anvendte teknikker er SEO, AdWords samt Facebooks annoncering, og de bliver brugt inden for alle typer af brancher, men specielt online spiluniverser har taget det til sig og rammer deres målgruppe lige i øjenhøjde.

    Både nye og gamle spiltyper bruger mulighederne online

    Spil online er en utrolig bred branche, men fælles for dem alle er, at de kæmper for at ramme mulige kunder. Af spiluniverser findes der naturligvis de innovative og nytænkende sider, som kun har muligheden for at fungere i online form, men som konkurrent til dem har de mere traditionelle spil også lagt deres fokus online. Det er altså nu muligt at finde traditionelle spilformer, som du kun kender i fysisk form. Det kan eksempelvis være online casinoer med roulette, Blackjack og den enarmede tyveknægt. Endvidere kan du finde spil, der før i tiden var meget papirtunge, da du nu kan spille krydsord online, sudoku, tegn og gæt samt meget andet. Fælles for dem alle er, at disse anerkendte fysiske spil nu er rykket online, og netop derfor er det en naturlig følgevirkning, at disse spillesider nu markedsfører sig online.

    At rangere på de rette søgeord

    Det er en kunst at komme frem i søgefeltet på søgeordene, men det er et område, som har utrolig meget fokus for de online spiluniverser. Vil et online casino eksempelvis rangere på poker eller casino spil, er det vigtigt, at de har nogle tekster, der er målrettet og optimeret med disse søgeord, samt nogle, der ligner. Kort sagt betyder det, at virksomheden skal have en tekst under kategorien poker, hvor indholdet naturligvis er godt, men samtidig skal der være de rigtige søgeord med i teksten af hensyn til Google. Dette kan marketingbureauer hjælpe med, hvis det ikke er en spidskompetence, hjemmesideejeren selv har. Tekstforfatning er et eksempel på et led i en SEO-strategi, hvor målet er at få folk ind organisk, hvilket betyder, at der ikke bliver betalt penge pr. klik af hjemmesideejeren.
    Omvendt kan man bruge AdWords, hvis det er et must, at virksomheder ligger højt på casino spil. Med AdWords betaler man til Google, og derfor vælger de at fremvise en højere i søgeresultaterne, men her koster det pr. klik, hvilket i nogle tilfælde kan være den helt rigtige taktik.

    Kort sagt er konkurrencen hård som aldrig før online, og det er med god grund, da forbrugeren befinder sig her. Og specielt de spiluniverser der engang kun var fysiske, men nu befinder sig online, bruger mange resurser på online marketing, hvilket for langt de fleste er den klogeste strategi i dagens Danmark.

     

    ROFUS.nu | Spil ansvarligt| Minimum 18 år |Reklame indhold