Har du en mindre virksomhed, hvor du sælger et fantastisk produkt, men kunne du godt bruge lidt flere kunder i butikken? Skal dine potentielle kunder have en chance for at få øjnene op for dine fantastiske produkter og services? Så skal du i gang med online marketing.
De fleste danskeres første indskydelse, når de har brug for et produkt eller en service, i dag er at google på telefonene eller computeren. Det er derfor super vigtigt, at din hjemmeside er tilpasset både telefoner, tablets og computere, og at du dukker op i en Google-søgning.
Hvordan kommer jeg frem på Google?
Der er ingen tvivl om, at en af de bedste måder at få mange kunder i butikken på er ved at ligge højt på Google. Men hvordan sikrer man sig, at man kommer højt op i søgeresultaterne? Du skal bruge et markedsføringsværktøj, der hedder SEO. Det står for Søgemaskineoptimering og er en måde, hvorpå din virksomhed kan komme højt op på Google.
Mangler du penge til at kickstarte din markedsføringsstrategi? Hos Kassekreditten.dk kan du hurtigt låne penge, du kan investere i marketing.
SEO er svært at lave for den enkelte virksomhed, og derfor er det en god idé at outsource opgaven til professionelle markedsføringsvirksomheder eller få rådgivning.
Sociale medier
Når man snakker om online markedsføring, er det også en god idé for mange virksomheder at være aktiv på de sociale medier. Hvordan man skal være aktiv, er det selvfølgelig meget afhængigt af, hvem dine kunder er, og hvilke type services eller produkter du tilbyder. De fleste vil dog have fordel af at have en nogenlunde aktiv Facebook-profil, da det ofte er sådan et sted, kunder leder efter anmeldelser, opdateringer og andre nyheder om virksomheden.
En virksomhed, der sælger forbrugsvarer eller services, vil nyde rigtig godt af at lave markedsføring på de sociale medier. Her er det en god idé at bruge medierne, ligesom virksomhedens kundesegment gør det. Det er altså ikke her, der skal placeres åbenlyse reklamer og laves hardcore salg. De sociale medier er i stedet en måde at forblive i forbrugerens bevidsthed og producere noget fedt indhold, der gør, at kunden får noget mere end købstilbud ud af at følge din virksomhed. Hvis man ikke har tid eller overskud til at køre en markedsføringsstrategi, er det bedste at outsource denne funktion, så man får de bedste resultater.